До седемте рилски езера има много маршрути, но сега ще ви представим един, може би най-дългият.Ще тръгнем от  Сапарева баня. Всеки сам преценява с какво да отиде до там автобус или кола. След като вече сме стигнали тръгваме за Паничище по пътеката – 2 часа ходене по дъното на долината. Пътеката за Седемте рилски езера, хижа Скакавица и хижа Пионерска тръгва вляво, зад посетителския център. Маркировката е добра. Навлиза се иглолистна гора. Ще излезете на черен път, по който надясно се стига за около 10 минути в долния край на пистата на Паничище. Оттам се продължава наляво по асфалтов път, като след около километър вдясно се отклонява пряка пътека. Излиза се отново на пътя и след 15 минути вървене по него тръгваме надясно по стръмна туристическа пътека. Всички разклони са маркирани. Излиза се в местността Зелени преслап (на около 45 минути от Паничище). Маршрутът продължава надясно и нагоре по хубав черен път. Стига се до мочурливо място с табелка за вход в резерват Скакавица. Наляво се отделя пътека за хижа Пионерска. Продължавате напред по пътя. След около 200 метра вдясно се отделя друга пътека - за хижа Скакавица. Подминавате разклона и започвате плавно изкачване по черния път през гората. След около 1 час, по пътя вляво, отново се отделя пътека за хижа Пионерска. Малко след това пътят завива рязко надясно и изведнъж става по-стръмен. Гората постепенно преминава в клек, а маркировката става колове с азимутни табелки. Изкачването продължава стръмно почти право на юг (при мъгла и дъжд се следят азимутите). Излиза се от клека и веднага се вижда хижа Рилски езера. От там можем да обиколим седемте езера за около 3 часа отиване и връщане.  Общото време за стигане до езерата е около 6 часа. Можете да пренощувате на палатка или на хижа. Най-близките хижи до езерата са х. Рилски езера и х. Седемте езера.Не забравяйте че за дълги планински преходи трябва да имате подходяща туристическа екипировка. Ако нямате такава може намерите всичко свързано с туризма в туристически магазин Яко.